Omzetaandeel online supermarkten blijft stijgen
15/07/2017
Online boodschappen doen, is aan een opmars bezig. Volgens een artikel van Emerce, is het omzetaandeel van online supermarkten in Nederland, in eerste kwartaal van 2017, geland op een 2,7 procent binnen de totaalomzet van Nederlandse supermarkten. Op die manier zijn ongeveer 1 op 7 huishoudens bezig met online boodschappen doen. Dat is al heel wat en valt niet meer te negeren.
Dit online aandeel groeit vooral, doordat gezinnen in het algemeen hun bestedingen meer en meer online uitvoeren. Zo ook dus hun supermarktbestedingen. Daarnaast blijft ook de totale supermarktomzet stijgen. De vraag blijft natuurlijk wanneer dit fenomeen zich ook naar Belgiƫ zal vertalen.
Door Thomas
Als beheerder van deze website, tracht ik up-to-date te blijven van het laatste nieuws rond online supermarkten in Belgiƫ en Europa in het algemeen. Zo kan ik jullie af en toe van leuke feiten en nieuwtjes voorzien.